Wist je dat?

09-05-2019

Je zit op de lagere school (3de graad) en krijgt veel informatie tijdens de seksuele opvoeding. Ook in het middelbaar krijg je informatie die meer gerichter is. Hoe heb je seks, hoe gaat een bevalling en noem maar op. Maar er zijn enkele dingen die niet worden meegedeeld die misschien wel belangrijk zijn. Ik heb het hier niet enkel over de bevalling, maar ook over de seks.

* Je hebt seks gehad zonder condoom. Ze vertellen je altijd dat je een condoom moet gebruiken voor SOA's en noem maar op. Dit is waar, maar veel mensen merken ook dat er veel gevoel verloren gaat tijdens het vrijen. Al bij al niet de hoofdzaak :) Je hebt dus seks gehad met je partner. Hij is klaargekomen in jou en ja hoor. Volgens de seksuele opvoeding op school stopt het daar. Dat is NIET waar! Als vrouw voel je de sperma een deel terug uit je vagina lopen. Misschien was het fijn geweest als we dit ook even wisten e!

* Zwanger zijn is een kei tof gevoel! Je hoort het vele zeggen. Maar het is niet altijd rozengeur en maneschijn. Ik had vooral op het einde veel last aangezien mijn zoontje zijn poep naar achteren stak. Waardoor er een hele bol op mijn buik verscheen. Ik was ook 9 dagen over tijd dus de laatste dagen waren heel zwaar. 

* Bevallen doet kei veel pijn. Bij mij deed het bevallen op zich helemaal geen pijn. Het zijn de weeën die verschrikkelijk zijn. Toch is elke zwangerschap anders. Bij sommige gaat het allemaal heel snel, bij mij heeft het 13 uur geduurd voor de weeën en mijn bevalling. Dus geen paniek als je mag persen, dan is het ergste al voorbij.

* Mijn kind kijkt scheel! Het eerste wat ik zei toen ze mijn zoontje op mij legde. Het blijkt dat baby's nog heel wazig zien en niet kunnen scherpstellen met hun ogen. Hierdoor kijken ze nog scheel. Ik was al helemaal in paniek. Was ook fijn als ze mij dit voorhand hadden meegedeeld. :)


Binnenhuisdecoratie © Alle rechten voorbehouden 2020
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin