Een echt mama's kindje

31-01-2020

Zoals jullie misschien al weten is Jayden geen knuffelaar. Telkens je hem wilt knuffelen wordt hij lastig en wil hij losgelaten worden. Ergens had ik het hier enorm moeilijk mee. Ik keek uit naar een baby die graag bij mij lag. Bij mij in slaap zou vallen of met zijn hoofdje op mijn schouder zou liggen en zo rustig zou worden. Maar Jayden is heel actief en beweegt en ontdekt veel liever. 

Sinds enkele weken denkt hij daar iets anders over. Hij vindt het echt knuffelen niet zo fijn, maar als ik naar de keuken ga en hij ziet mij niet meer weent hij even. Kan ook verlatingsangst zijn. Na een tijdje begint hij gewoon weer te spelen en is hij aan het brabbelen. Wanneer ik dan terug kom, dan begint hij te wenen en achter mij aan te kruipen om gepakt te worden. Dan is de vraag als mama of je jouw kindje op pakt of niet? Het hangt er bij mij wat vanaf. De ene keer negeer ik hem omdat ik weet dat hij gepakt wil worden en de andere keer wil ik ook graag knuffelen en neem ik hem vast. 

Niet dat ik hem niet graag zie en niet wil knuffelen hé. Integendeel, maar ik ben ervan overtuigd dat als ik hem elke keer ga oppakken als hij weent. Hij na een tijdje gaat beginnen met wenen om opgepakt te worden. Sommige ouders vinden dat oké, andere niet. Ieder zijn mening hierover. 

Buiten dat, is er iets waar ik toch wel trots op ben. Of zeker en vast blij mee ben. Jayden gaat naar onthaalmoeder overdag. Ik en mijn vriend kwamen aan bij de onthaalmoeder om Jayden op te halen. Mijn vriend ging op zijn knieën zitten en riep Jayden. Super snel kwam hij afgekropen/half lopen. (Zie blog: Yes, hij kruipt/ loopt!) Maar hij kroop niet naar de papa want die ging hij gewoon voorbij tot hij aan mijn voeten ging zitten en naar mij keek. Op dat moment voelde ik mij blij. Niet omdat hij zijn papa straal voorbij was gekropen, maar omdat hij mij echt herkent als zijn moeder. 

Geloof mij, het was zo een tof moment. 

Enkele dagen later ging ik met mijn mama Jayden ophalen. Mijn mama bukte haar net zoals de papa. En hij liep ook haar voorbij en ging naar mij. Net hetzelfde verhaal met mijn zus.

Yes, he loves me <3

Binnenhuisdecoratie © Alle rechten voorbehouden 2020
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin