Opvang zoeken

01-10-2019

Best grappig dat je opvang moet zoeken voor een kindje die nog in je buikje aan het groeien is. Je nog niet weet hoe je kindje gaat zijn, maar toch ben je al bezig met opvang zoeken.

In het begin van mijn zwangerschap hebben we gebeld naar de opvang waar ik zat toen ik klein was. Ze zeiden dat ik een mail moest sturen daarvoor. Zo gezegd, zo gedaan. Twee maanden later had ik nog altijd geen antwoord. Ik stuurde hun terug een mail dat ik nog steeds geen antwoord had gehad. Ze vertelden me dat ze mij een mail hadden gestuurd, maar dat ik niet in de periode heb gebeld en hierdoor mijn plek kwijt was. Ik vertelde hen dat ik helemaal geen mail had gehad van hun en wanneer ik dan opvang kon krijgen. Ik kreeg als mail terug dat ze wel een mail hadden gestuurd en dat er een plaats was vanaf maart 2020. Ik was razend op dat moment. 

Maar ik moest een opvang zoeken, want ik zou bevallen en daarna terug naar school gaan in september. DUS hebben we gestuurd naar landelijke kinderopvang. Zeker aan te raden! Ze berekenen de prijs die je moet betalen aan de hand van jouw inkomen. We kregen een mail terug met drie adressen die plaats zouden hebben. We moesten deze onthaalmoeders contacteren voor een bezoekje. Dit hebben we gedaan. 

Eerste onthaalmoeder. We kwamen binnen en er was een ruimte met speelgoed. Ik vond dat er wel wat vuiltjes waren, maar voor de rest heel tof en fijn. Die vrouw was heel blij en enthousiast. We vertelden daarna wanneer we graag opvang hadden en ze zei dat het oké was. Dus we gingen er van uit dat als we haar door zouden geven aan het hoofdbureau dit oké was.

Tweede onthaalmoeder. Zij had zelf enkele kinderen en een paar geadopteerd. Best wel chick als je dan nog eens een hele dag bezig bent met kinderen. Maar, ik wou mijn kind hier niet achterlaten. Ik wou een onthaalmoeder die gezag had. En dat had zij niet. Dus zij was afgekeurd. 

Derde onthaalmoeder. Ik moest opvang hebben vanaf september/oktober. Zij kon pas vanaf november. Maar we waren wel overtuigd dat zij een goede onthaalmoeder zou zijn. Ze is streng maar rechtvaardig en dat is wat wij wouden. 

Ons besluit: we zetten onze man bij de eerste onthaalmoeder tot hij in november naar de derde onthaalmoeder kwam. We stuurden naar het hoofdbureau dat we onze baby naar de eerste onthaalmoeder zouden sturen tot dat hij in november naar de derde kan gaan. We kregen een mail terug dat de eerste niet meer wou dat we onze baby daar zetten. Weer een moment dat ik aan het flippen was. Ik moest nu opvang zoeken voor een week. Maar na regen komt zonneschijn. We kregen een mail van de derde onthaalmoeder dat er een kindje vroeger vertrok waardoor we onze baby vanaf oktober al konden brengen. 

Wij hebben onze onthaalmoeder gevonden. De derde is het geworden.

Hij zit er nu al vier maanden en gaat er echt graag naartoe. Hij is een vrolijk mannetje als we hem daar afzetten en als we hem gaan halen ook. Hij weet wel wat mag en wat niet mag. Zo blij met onze keuze! :)

Het is moeilijk om een onthaalmoeder of opvang te vinden voor je kleine. Ik zou zeggen geven niet te snel op en wees niet direct content met de eerste die kan. Je kan altijd een plaatsje reserveren en daarna nog afzeggen. Als ik terug kijk ben ik echt blij dat de eerste opvang niet is doorgegaan en mijn zoontje nu naar een onthaalmoeder gaat in onze straat.

Binnenhuisdecoratie © Alle rechten voorbehouden 2020
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin