Reflux

10-05-2019

Iedereen kent het concept reflux. Het overgeven van flesvoeding doordat het klepje van de slokdarm nog niet goed afsluit. Nog voor ik bevallen was kwamen er al veel verhalen dat jongetjes meer kans hebben op reflux. Ik had een jongetje... Maar ik trok er mij op dat moment niet veel van aan. Ik keek wel hoe het ging als ik bevallen was.

Ik was bevallen van Jayden. Elke keer na het eten kwam er een beetje terug. Ze vertelde me in het ziekenhuis dat dit normaal was aangezien er nog slijmpjes kunnen vast zitten en deze naar boven moeten komen. Maar het werd na een tijdje alleen erger. Hij had gegeten en enkele seconden later spoot de melk er terug uit. Jayden weende dan omdat het na een tijdje zeer deed aan zijn keeltje. 

Wij naar de dokter. Ja hij heeft reflux. Zorg dat het bedje naar boven licht zodat de maaginhoud goed zakt, laat hem goed rechtop zitten als hij gegeten heeft en natuurlijk medicatie. Gaviscon baby. Elke keer we hem eten hadden gegeven, moest hij dit krijgen. Het zou en laagje vormen boven zijn eten waardoor het eten niet naar boven kwam. Maar sinds we dat gaven spoot het eruit. Nog meer als voordien. 

Wij weer naar de dokter. Een zelfgemaakt product: omeprasole. Dit moesten we samen geven met de gaviscon baby. Nog steeds hetzelfde resultaat. Onze vroedvrouw aan huis vertelde ons dat we de gaviscon is moesten weglaten en enkel de omeprasole mochten proberen. En ja hoor... Eindelijk gaf ons klein mannetje minder over. 

Het is enorm hard zoeken om voor je baby het juiste te vinden. Na enkele maanden is hij ziek geworden en had hij buikgriep. Hierdoor kreeg hij een ander poeder: novalac diarinova. Die pap was ook veel dikker waardoor hij plots niets meer overgaf. Nadat hij niet meer ziek was moesten we terug overschakelen naar nan evolia. Direct gaf hij weer over.

Wij weer naar de dokter. Hij geeft over van de nan evolia, maar had dit niet van de novalac diarinova. Wat moeten we doen? Terug overschakelen. Deze keer was het nan AR. (anti reflux) En deze flesvoeding hebben we nog steeds en werkt zeer goed!

Reflux is iets heel lastig aangezien onze baby er veel van moest overgeven en zijn keeltje vaak rood zag. Maar je vind echt wel een goed product voor reflux. Ik kon niet direct overschakelen naar een ander poeder aangezien ik in het begin BV gaf. Maar daarom heb ik ook omeprasole voorgeschreven gekregen.

Binnenhuisdecoratie © Alle rechten voorbehouden 2020
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin