Yes, hij kruipt/ loopt!

03-02-2020

Dag lieve schatten. Aller eerst spijt het mij omdat het toch een tijdje geleden is dat ik nog een blog geschreven heb. Maar de dagen vliegen voorbij en spijtig genoeg vond ik nergens tijd voor een blog te schrijven. Maar bij deze, hier is er weer één.


Jayden heeft lang op zijn buik geslopen. Zijn vriendinnetje van bij de onthaalmoeder waarmee hij een weekje verschilt, kroop al goed rond. Maar Jayden had daar geen zin in. Hij kon ook niet terug op zijn poep zitten nadat hij gekropen had. 

In het begin vond ik het moeilijk dat Jayden nog altijd niet kroop. Een weekje later begon zijn vriendinnetje haar eigen op te trekken aan voorwerpen en stond zo recht. Jayden sloop nog altijd de kamer rond en kroop nog altijd niet. 

Na een tijdje heb ik het van mij afgezet. Jayden doet het op zijn manier en zijn snelheid!! Het zal wel komen. Al duurt het nog maanden. Enkele dagen later gaf ik mijn handen en probeerde hij zichzelf op te trekken aan mijn handen. Dit heeft geen 2 dagen geduurd en hij kon het al. Aan voorwerpen zelf daar had hij geen nood aan. En dat vond ik oké. Om hem toch wat uit te dagen heb ik aan zijn hek (die een ruimte afsluit om te spelen) veters gehangen. Jayden is verzot op veters/koortjes en dus wou ik hem zo wat uitdagen. :)

Jayden begon na een tijd op handen en voeten te lopen. Al lukte dit hem niet zo goed. Het werd meer knie en voet. Best een grappig zicht :) Na een tijdje begon hij normaal te kruipen op twee knieën. Op de dag van vandaag wisselt hij ze af. De ene keer kruipt hij, de andere keer loopt hij op handen en voeten. Het is geweldig om te zien dat hij op enkele dagen plots enorm hard vooruit was gegaan, want hij kon zich op een week optrekken aan mijn handen, kruipen op zijn knieën en kruipen op handen en voeten, terug op zijn poep gaan zitten als hij niet meer wou staan EN hij kon na het kruipen terug op zijn poep gaan zitten.

Na een tijdje is hij zich beginnen optrekken aan de speeldoos. Daarna op de wipper om zich vervolgens vast te pakken aan het hek. Nu lukt het al heel goed om hem op te trekken aan enkele voorwerpen. Hij beseft ook dat hij niet moet loslaten omdat hij dan valt. 

Sinds enkele dagen kan hij ook stappen aan je handen. Ik neem zijn twee handjes vast en hopsa hij is weg. Het zijn geen paar stapjes en voorzichtige stapjes. Het zijn snelle, lange en mooie stapjes. Hij doet het dus heel goed.

Ondanks hij al veel gevallen is en al veel heeft geweend, hoort het er bij. Door te vallen en op te staan leren ze. Ook al was hij wat 'trager' dan zijn vriendinnetje, nu doet hij het geweldig goed. 

Hier een fiere mama <3


Indien jullie nog tips, opmerkingen, vragen hebben, kunnen jullie een bericht sturen naar: momslife1998@gmail.com

Binnenhuisdecoratie © Alle rechten voorbehouden 2020
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin